Monday, October 21

Darling2..

Assalamualaikum sayang2 darling2 semua..

lately ramai yang text saya di FB wechat dan email saya sendiri, apabila saya sering lambat mengupdate chapter baru.. aduhai sayang... saya sibukkkkk sangat.. saya tak sempat..

ada juga yang tanya saya.. "Kak.. saya malaslah akak update satu-satu chapter macam ni.. tak best langsung.. tak dapat feel.. apa kata akk update banyak2 sekali gus.." Ayoyo.. mcm yang saya beritahu sebelum ni.. saya memang tak ada chapter lebih dalam simpanan saya.. setiap kali saya habis menulis saya terus saja update.. x ada tangguh2 kecuali encik lappy dan encik internet buat mengada.. barulah saya ada simpanan bab tambahan.. tapi buat masa sekarang ni memang tak ada.. sorry..

tambah ada juga yang datang sound saya kenapa tak update2 chapter baru.. bila saya tanya dia dah baca sampai mana kata baru baca chapter 23 sebab dia dah lama tak buka blog MHML..aduhai.. saya hanya mampu tepuk dahi.. kenapalah tak check dahulu sebelum marah2 pada saya.. kan saya dah update sampai bab 42.. jangan salahkan saya yang tak bersalah ni bila anda tak rajin nak check update.. saya ni memanglah kasihan orangnya sebab saya sendiri terpaksa berebut waktu dalam sehari untuk diri sendiri.. sedih~

dan ada juga yang complain dekat saya.. "Sis ni dah sombonglah sekarang.. baru popular sikit novelnya dah sombong.. orang comment tak pun tak balas.. dulu masa tak ramai orang baca rajin je balas sekarang satu pun tak balas.." Astaghfirullahaladzim.. saya tak ada niat nak menyombong di bumi milik Allah.. saya manusia biasa je tak ada lebih dari orang.. tak ada tiket untuk saya sombong.. walhal Nabi SAW manusia teragung dan kekasih Allah sendiri pun tak pernah menyombong. inikan saya manusia biasa.. tak layak saya.. seperti yang saya kata tadi saya sibuk.. mohon faham.. saya masih pelajar.. masih seorang anak.. kehendak dua alam ni wajib saya dahulukan sebelum kehendak saya sendiri..

sebenarnya hati saya ni mengedik2 kata 'Natasha lupakan belajar.. layanlah orang yang dah berjasa baca dan popularkan novel kau tu..' tapi akal saya kata jangan.. utamakan yang penting dulu.. jadi saya mohon maaf kepada sesiapa yang anggap saya begitu.. sesungguhnya saya memang tak ada niat nak menyombong.. sungguh.. saya sayangkan anda semua yang sudi membaca coretan cabuk saya..

Akhir kata.. mengikut perancangan saya, novel ni akan habis dalam lebih kurang lima atau enam bab lagi insha Allah.. tetapi tengoklah dahulu.. kalau2 tiba2 dapat idea mencurah2 macam air terjun pula.. muehehee.. dan saya akan berusaha untuk menyiapkan menuskrip dan hantar pada penerbit nanti..

Disini Harus Diingatkan Bahawa... akan ada tambahan istimewa dalam mensukrip yang tak ada di sini supaya anda wajib membeli novel tu jikalau ada rezeki dari Allah untuk dibukukan nanti.. Doa kan saya ye.. hehe..

18 comments:

  1. harus laa ada kelainan.. thx cik writer.. :)

    ReplyDelete
  2. Ohhh dalam 50 chapter aje ke.....aduh....

    ReplyDelete
  3. Insyallaah, dik..semoga dipermudahkan Allah segalanya..

    ReplyDelete
  4. Hi Cik Wrtier..tq sgt updated nw chaptr wpon lmbat yg penting cik writer tetap brkarya lambat or cepat xpe smoga cik writer d permudahkan n idea cik writer dtg mncurah2 mcm waterfall dlm MHML ni..kashamida cik writer..chayokk..chayokk..MHML mmg best..

    ReplyDelete
  5. Nanti klu sudah dibukukan, sis blhlah offer readers di blog ni sepa2 yg nak beli preorder supaya sis boleh print limited edition dkt kulit depan.hehehehe..

    ReplyDelete
  6. Cik Writer..... Jgn pedulikan yg -ve tu. Kitorang sokong jer selagi u nk berkarya. Tk kesah lmbat ckit update. Doa saya semoga Allah makbulkan doa cik writer dan kami kami yg suka baca e-novel nie.

    Yanshi

    ReplyDelete
  7. Hope dpt updte cpt2 new chpter..xsbr asenya nk thu ksdhan crita nie..
    hope sgt2..
    cter aka bez la...
    Chaiyok2..aja aja fighting..:)

    ReplyDelete
  8. insya allah kita akan beli novel awak.. Yes, can't wait for next entry..

    ReplyDelete
  9. anggap sume tu dugaan dan cabaran... jgn risau.. insha allah ada rezeki tu mencurah2 le idea sis tu... :-D chaiyok2

    ReplyDelete
  10. Cik writer lmbt lg ke next ep.x sbr menunggu

    ReplyDelete
  11. salam..saya cam ketagih dah dgn MHML......next ep plesssssssssss... sebuah novel yg baik....tahniah....

    ReplyDelete
  12. tak sabar dah nak tunggu next chapter. lambat lagi ke :( ?

    ReplyDelete
  13. ish...x sabar betol nk tunggu bab 43 ni..!!!

    ReplyDelete