Wednesday, July 31

My Hubby My Lecturer!!! bab 23

“Ha Ha Ha… “ Natasha tergelak kecil. Kemudian dia segera menutup mulutnya. Buku nota di tangannya ditutup dengan cepat.

 Iskandar yang sedang bercekak pinggang di belakangnya dipandang sekali lalu kemudian segera keluar dari bilik untuk ketawa lebih kuat. Nak ketawa kuat-kuat karang takut terasa. Kalau tak ketawa rasa nak pengsan pun ada. Apalah kena dengan Iskandar ni? Iskandar mengekori Natasha dari belakang sehingga ke dapur. Buku nota ditangannya diletakkan di meja bar. Lebih baik dia menyibukkan diri menyediakan makanan untuk bersahur daripada terketawa memandang muka Iskandar.

“Apa masalahnya. Kata nak Firman sangat. Abang buatlah macam Firman.” Iskandar menegakkan keadilan bagi dirinya.

Natasha buat-buat seperti tidak mendengar kata-kata Iskandar. Kopi di bancuh dengan bibir yang dikemam untuk menahan ketawa. Tak sanggup rasanya nak menatap wajah Iskandar. patutlah dari pukul tiga pagi tadi dia bangun untuk mengulang kaji Iskandar tutur bangun dan asyik berlalu lalang di belakangnya. rupa-rupanya inilah rancangannya. Lawak sungguh!

“Pusing belakang tu ketawakan abanglah tu. Habis tu Tasha yang nak sangat macam Firman kan? Abang buatlah.  Sekarang dia nak gelak-gelakkan orang pulak. Tak adil”

Iskandar menarik keluar suratnya yang diselitkan di dalam buku nota Natasha. bersusah payah dia menulis surat kepada Natasha macam yang Firman buat kepada Iris. Cuma dia selitkan dalam buku nota Natasha kerana Natasha lebih sering menatap buku nota berbanding memantau apa yang ada dibawah bantal. Surat itu dibuka.


Assalamualaikum,
Kehadapan isteri abang Natasha,
Selamat pagi sayang. Abang nak tanya apa khabar.. abang dah tahu dah kesihatan Tasha macam mana. Jadi abang cancel ajelah nak tanya khabar ye.
Malam tadi masa Tasha tidur abang tenung muka Tasha puas-puas. Rambut Tasha yang lembut menyelesakan. Kening Tasha yang cantik terbentuk dan seksi. Mata Tasha yang terpejam dengan bulu mata yang lebat membuatkan abang rasa berdebar. Hidung Tasha yang kecil elok terletak. Bibir Tasha yang menggoda abang dengan rasa wangi dan manisnya(copy ayat Firman). Membuatkan abang terpaku dengan kejelitaan Tasha.
Abang terasa seperti dunia abang yang punya bila Tasha ada dalam pelukan abang (walaupun curi-curi aje). Rasa hangat tubuh Tasha membuatkan segala masalah yang abang hadapi hilang serta merta. Menenangkan fikiran abang. Walaupun Tasha masih lagi tak dapat menerima abang tapi abang nak Tasha tahu yang abang sayangkan isteri abang, Tasha yang gorgeous meletopss ni..

Sebenarnya abang tak tahu nak tulis apa banyak-banyak. Abang pun dah banyak kali refer ayat-ayat dari Firman durjana tu.. eh sorry. Alamak tak jumpa liquid paper pulak. Tak apalah, anggaplah Tasha tak nampak perkataan durjana tu.  Sila pejamkan mata anda di bahagian tersebut.
Akhir kata,

Pecah kaca,
Pecah gelas,
Sudah baca,
Harap balas.

Yang benar,
Suami awak yang handsome.


Ok apa surat aku ni. bukan senang nak tengok suami zaman sekarang ni rajin macam aku nak melayan perangai isteri yang suka buat blur tak tahu perasaan orang. Aku ni punyalah separuh maut sayang kat dia, cinta kat dia. Dia boleh buat derk je. macamlah aku ni tak pernah confess kat dia. Padahal hampir setiap setengah jam aku confess.

“Is. Makan. Nanti terlepas imsak pulak kita. Saya pergi naik atas mandi dulu ye.” Natasha malas nak menjawab kata-kata Iskandar.

Dia ingat lagi. Perkahwinan ini cuma untuk enam bulan bermakna berbaki lagi dua bulan sahaja. Bukankah Iskandar sendiri yang membuat surat perjanjian itu? Dia takut untuk terus bergantung dan memberikan cinta yang sedang memekar dalam hatinya kepada Iskandar. Bagaimana kalau Iskandar berubah hati? Bagaimana kalau Iskandar sudah tiada nanti? Mampukah dia bertahan? Lebih baik dia terus berlagak seperti sekarang. Sekurang-kurangnya apabila dia sudah tidak bersama Iskandar nanti dia masih dapat berdiri sendiri tanpa hati yang terluka.

Dia tak sanggup membayangkan jika dia telah terlalu bergantung hidup dengan Iskandar dan juga telah menyerahkan sepenuh hatinya kepada Iskandar dan Iskandar meninggalkannya. Dia sudah tak sanggup lagi kehilangan sesiapa dalam hidupnya. Dia sudah cukup sengsara tanpa kedua ibu bapanya. Dia takut jika dia tak mampu berdiri lagi selepas itu.

Iskandar hanya mampu menggeleng melihat Natasha yang masih keras hati tidak mahu menerimanya. Malahan memanggilnya abang pun Natasha tak mahu. Apa lagi yang perlu dia lakukan? Dia buntu. Untuk mencuri hati seorang Natasha bagaikan terpaksa berlawan dengan pelbagai halangan. Tinggi sungguh tembok hati Natasha. Tebal sungguh dinding cinta Natasha. Apa lagi yang perlu dia lakukan?  Mee goring di dalam pinggan disuapkan kedalam mulutnya. Kepalanya masih lagi berusaha memikirkan strategi mencuri hati Natasha.


“Hai.. leganya dah habis exam macam ni. Eh! Tasha. Cuti ni kau tak pergi mana-mana dengan Mr. Nasi Kandar ke?” Ara bersuara setelah penat berbaringan di dalam masjid.

Masjid di universiti ini memang sudah biasa menjadi tempat untuk berbaringan sementara menunggu aktiviti yang lain. Paling-paling tidak sesudah selesai bersolat mereka boleh merehatkan diri mereka. Lagipun keadaan masjid yang luas itu sedikitpun tak mengaggangu Jemaah lain yang ingin bersolat. Malahan terdapat beberapa bantal juga disediakan di situ. Mungkin pihak universiti faham bahawa kadang kala mahasiswa di situ ingin merehatkan diri setelah seharian belajar.

“Tak tahu lagi aku. Rasa-rasa macam aku nak pergi bercuti kat tepi pantai je. Tapi aku malaslah nak pergi dengan Mr. Nasi Kandar tu. Kau tahu ajelah aku ni kan kekok sikit dengan dia.” Natasha meluruskan rambutnya dengan jari. Lega dapat melepaskan hijab setelah seharian memakainya.

“Nak kekok apanya? Dia kan laki kau. Apalah kau ni.” Ara geram melihat Natasha yang begitu.

Dia ni tak faham-faham lagi ke yang Mr. Nasi Kandar tu punyalah sayang dekat dia. Dia boleh buat tak tahu aje. Tak cukup lagi ke sir terpaksa berhujan berpanas tunggu dia? Tak cukup lagi ke sir terpaksa bersakit-sakit demi dia. Hari tu pun. Sir luka kat lengan sebab nak ambilkan dia punya pencil box yang terjatuh dalam longkang dia boleh buat tak heran lagi. Dah la sir tu punya handsome. Melampau dia ni!

“Entahlah… aku pun tak tahu kenapa. Yang pastinya aku memang kekok dengan dia. Aku takut nak terima dia dalam hati aku. Kalau dia tiba-tiba tinggalkan aku macam mana?” Natasha memandang Ara dengan tepat. Dia mahukan jawapan yang pasti. Bukan dia tidak merasakan perasaan yang unik kepada Iskandar. Tetapi dia takut untuk mengakuinya.

“Gila kau dia nak tinggalkan kau? Takkanlah kat tak nampak bertapa dia sayangkan kau? Bertapa dia cintakan kau? Cuba kau celik mata sikit Tasha. Pandang hati dia. Jangan fikirkan hati kau je. Fikirkan perasaan dia.” . Suara Ara meninggi. Dia mula geram dengan perangai NatashaKasihan Sir!

“Eh janganlah marah. Ok. Ok. Nanti aku cuba pandang hati dia macam yang kau suruh tu.” Natasha yang seperti biasa takut dibentak segera mengalah. Ara bi bukan boleh buat main-main. Kalau dia marah haru semua benda. Nanti tak pasal-pasal orang tak tahu pasal aku dengan Is jadi semua orang tahu.

“Aku pegang janji kau tu.”

“Eh. Aku tak janjilah… aku hanya boleh cakap Insha Allah.”

“Akan aku tuntut Insha Allah kau tu.”

“Ok. Fine!” Sekarang ni semua sebelahkan Is. aku pun tak pasti si Ara ni kawan aku ke kawan Is.

Lagu instrumental You and Me berbunyi perlahan. Mesej masuk? Natasha menggagau telefon bimbitnya di dalam beg. Dia menilik telefon bimbitnya. Mesej dari Is.

‘Syg dah habis paper kan? Jom blk.’

‘Dah. Jom’ Natasha membalas.

‘Syg kat mana?’

‘Saya kat masjid. Awk kat mana?’

‘Samalah. Baru lps solat asar. Abg tunggu syg kt luar ye.’

‘ok. Tunggu sekejap. Jap lg saya keluar.’

‘ok syg. Mlm ni kita berbuka kat luar nak?’ Mesej masuk lagi

‘ok klau awk belanja.’ Natasha menyengih.

‘hehehe… mstilah. Xkanlah abg nk suruh syg bayar.’

‘muehehe.. manalah tahu.’

‘nakal ni. nak kena gigit ke?’

‘x mau, x mau. Ampun pak ampun’

‘hehe… cepat keluarlah syg. Abg tunggu ni.’

Natasha mengecilkan mata. Seronok juga bergurau-gurau begini dengan Iskandar. senyuman melebar dibibirnya. Ara yang melihat tersengih. Tak suka konon. Bila hubby dia message sengih macam nak koyak bibir. Itu pun panggil tak suka lagi?

‘kalau lambt lg mcm mana?’

‘abg masuk bhg perempuan angkat syg.’

‘hehehe… x maulah. Tuggu saya kat luar tu kejap ye.’

‘ok abg tggu.’

‘kat luar jgn ngorat-ngorat tau.’

'jangan ngorat-ngorat?' Natasha cemburu! Iskandar  berdebar. Natasha dah berubah. Dia dah berubah. Alhamdulillah Ya Allah. Dia yang menyandarkan dirinya di keretanya yang diparkir di luar masjid menegakkan tubuhnya. Di rumah Allah ini Natasha telah berubah. Walaupun tidak besar perubahannya. Walaupun Natasha Cuma bergurau sedikit tetapi  Iskandar bersyukur. Sekurang-kurangnya Natasha tidaklah hambar seperti selalu.

‘x lah. Diaorg yg ngorat saya mcm mana ni?’

‘malam ni awak tidur luar.’

‘alamak. X naklah. Ok. Ok. Abg pejam mata ye, buat2 tidur. Mesti diaorg x ngorat abg’

‘perasan betul awk ni. mcmlah ramai sgt yg nk ngorat awk.’

Natasha mengemas begnya. Ingin segera keluar menemui Iskandar. manalah tahu betul-betul ada ramai yang menggoda Iskandarnya di luar sana. Ara disalam secepat mungkin dan kakinya melangkah laju keluar dari masjid.

‘tapi memang ramai pun lah.’

Natasha tiba di luar masjid dan terkejut melihat Iskandar dikerumuni sekumpulan pelajar perempuan. Ya Allah. Tak ada satu masa pun ke dia tak dimengorat? Natasha jadi cemburu. Iskandar yang sibuk melayan pelajar-pelajar tersebut dipandang tajam. Suhu kemarahannya meningkat bila Iskandar memandangnya juga Iskandar menyengih. Dia boleh tersengih? Hello! Aku ni isteri dia! Natasha segera menaip sesuatu di telefon bimbitnya.

‘malam ni awak tidur luar! Saya nak blk sekarang!’

Natasha segera berjalan meninggalkan tapak parkir itu. Tak sanggup dia nak melihat Iskandar bercekerama di situ. Kononnya sayang, cintakan aku. Tapi bila ada perempuan menggatal terus je melayan. Nak sangat melayan perempuan tu. Layanlah!

 Iskandar terkedu membaca mesej yang diterimanya dari Natasha. Alamak macam mana ni? Iskandar segera meminta pelajar-pelajar perempuan itu untuk menjauhinya dengan alasan dia ingin pulang. Namun bukan mudah untuk dia terlepas. Pelbagai jenis hadiah terpaksa dia terima dan pelbagai jenis kad raya yang terpaksa dia pegang. Tak kurang juga yang sibuk ingin menangkap gambar dengannya.

Sesudah selesai semuanya dia cepat-cepat masuk ke dalam kereta kerana Natasha yang telah hilang dari pandangan. Dia perlu segera memujuk Natasha. Bukan senang Natasha nak berubah. Janganlah suasana gembira yang dirasainya tadi rosak.

Iskandar memperlahankan kereta bila ternampak kelibat Natasha. dia terus berhenti di tepi. Lengang betul kampus ni. Ramai pelajar yang sudah pulang ke kampung memandangkan peperiksaan akhir sudah tamat dan cuti semester sudah bermula. Iskandar terus mengejar Natasha. Aduh cinta. Tak mahulah merajuk.

“Sayang abang minta maaf. Mereka cuma nak ucapkan selamat hari raya pada abang je. jom kita naik kereta.” Iskandar memegang tangan Natasha untuk menghalang Natasha dari terus berjalan.

Natasha terus memandang ke depan. Tak mahu memandang wajah Iskandar. merajuklah katakan. Mana boleh pandang muka dia. Nanti kalau cair macam mana?

“Cinta. Sorry sayang. Jom kita naik kereta. Nanti tak sempat berbuka nanti.” Iskandar memujuk lagi.

Apa caranya ye? Aduhai. Aku ni dah la lemah bab pujuk memujuk ni. Iskandar memandang ke sekeliling. Ok. Ada padang yang luas di kiri kanan. Jalan raya yang lengang.  Kereta pun hanya kereta dia yang ada. Makhluk yang bernyawa yang bernama manusia pun hanya dia dan Natasha. Iskandar tersengih. Idea! Dia menundukkan badanya supaya tingginya sama dengan Natasha dan bibir Natasha dikucup sekali dengan laju.

“Hey! Apa ni! Kalau ada orang nampak macam mana?” Natasha menekup bibirnya. Mukanya memerah. Iskandar ni memang lepas laku orangnya!

“Kalau ada orang tengok abang cakaplah sayang isteri abang. Jadi jangan nak ngorat-ngorat abang lagi. Abang sayang isteri abang sorang ni aje.” Iskandar menjawab. Sengaja nak menggoda Natasha.

Natasha tersenyum sedikit. Dia malu dan dia bangga bila Iskandar berkata begitu. Sekurang-kurangnya dia tahu Iskandar berusaha untuknya.

“Jom naik kereta sayang. Nanti orang nampak kita kat sini. Tangan Natasha digenggam dan menarik Natasha masuk ke dalam kereta. Dan Natasha masuk ke dalam kereta tanpa membantah. Yes! Natasha dah berubah! Iskandar terasa seperti ingin menjerit kegembiraan ketika itu. Alhamdulillah Ya Allah atas kurniaanMu ini. Walaupun perubahan Natasha hanya sedikit namun aku benar-benar bersyukur. Alhamdulillah.

37 comments:

  1. wow best cik writer meski pun ada perubahan pada natasha i like tak sabar nak baca entry seterusnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. terima kasih syg.. insha allah akan selalu saya update

      Delete
  2. hohoho..at last..it;s coming home....kihkih...windu amat novel ni..tq dear...^^ hope 4 next entry :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaay.. its coming.. maaf saya bz dgn hal2 rumah dan campus terlalu bnyk kerja yg perlu diselesaikan

      Delete
  3. bessstt. .nk lg cik writer. .muehehhe

    ReplyDelete
  4. Alhamdulilah... tak de la sedingin salju lg... tasha plz jgn dera perasaan is, dia tu dah 200% sygkan awk tu.. dah angau tahap gaban ni, beznyerrr ... cepat skit sambung ye.... tak sbr nk tau first time diaorg berpuasdan berayaa sbg suami isteri

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheeh.. itulah kesian Is.. x apa chap 24 da berbeza

      Delete
  5. best..tapi bulan puasa ada sarapan ke? aduhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. itulah pasal.. mengarang sambil buat assignment urusan seminar tak pasal2 terkain sama.. x apa saya dah betulkan

      Delete
  6. best..sis cepat la sambung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih syg.. insha allah akan cepat2 sambung

      Delete
  7. yeay.... at last new n3.. even busy dgn tesis ttp hr2 skodeng new n3 from u Tasha :).. best!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. samalah kita.. bz ngn tesis hari2 tapi ttp juga mengarang.. kalau x meroyan saya nanti

      Delete
  8. akak,best sangat-sangat...entry akak tetap saya nanti...

    ReplyDelete
  9. want more n more romantic lovey dovey <3 cant wait 4 it....such a lovely story....best :)

    ReplyDelete
  10. bes sgt cte nie.. jgn lpe update bab lpas nie.. x sbar nk bce nie..hehehe :);)

    ReplyDelete
  11. can't wait for the next entry!. ape pun plan ur time properly, buat ape yang important dulu.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha allah.. x lama lg pun saya dah nak exam.. mungkin x dpt update selalu

      Delete
  12. x boleh blaa cre dia pujuk natasha tu... nak jugak hakhak....(gelak laju2)

    ReplyDelete
  13. Laa...sweet n tomeii nyer is n tasha ni xsabar nk tau nx chapter..well hapy sgt2 dpt bca MHML today mk my day colorful. Tringat novel AWAK SUKA SAYA TAK - MELOR JELITA. MHML ni best mcm novel tu sweet n so romantic ikhlas dr hati. so nx entry plsss.. :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.... x adalah yang.. ASST terlalu sempurna bg saya... Melur Jelita penulis yg paling saya kagumi..dia penuh dgn pengetahuan.. banyak idea2 dan tahu tentang agama.. x layak nak dibandingkan dgn novel saya ni..

      Delete
  14. Salam dear....best sgt citeni..tapi kalo boleh xmo la dibayangi MYPI or ILUS lagi...no more la Firman tu..n u know what..akak dah xsabar nak beli novel ni...huuuu jangan la seksa daku begini yang oiii....plzzzz

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... Firman tu yang mencetus Is luahkan perasaan dia.. terima kasih kak sebab sudi membaca.. saya pun x sangka ada ramai yg membaca pula.. saya cuma mencoret2 sesuka hati je.. x sangka pula ada yg membaca dan ramai pula tu.. saya bersyukur dgn kurniaan Allah ni.. ada juga yg menilai coretan saya.. insha allah kak.. kalau ada rezeki publisher yg sudi mempublish novel ni adalah nanti kak

      Delete
  15. tpi tgk x de ponn

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe.. adalah syg.. smpai chap 27 dah pun.. cuba buka link ni
      http://nadiranatsasha.blogspot.com/2013/08/my-hubby-my-lecturer-bab-27.html#comment-form

      Delete
  16. dah lama saya tak singgah blog nie cerita pun tak sempat di baca..semenjak saya belajar di UK..akhirnya dpt juga saya baca
    ..nice story ..saya suka...

    ReplyDelete