Sunday, July 21

My Hubby My Lecturer!!! bab 16

“Kalut semacam aku tengok hang ni Is. Await?” Tanya Faiq pensyarah baru di universiti itu.

Dia duduk di kerusi dihadapan meja Iskandar. Tangannya mencapai pen yang berada di atas meja Iskandar lalu melakar-lakar di atas salah satu kertas kosong di situ. Itu memang tabiatnya dari dulu. Iskandar sudah penat melarang dia menconteng. Akhirnya jalan terkahir ialah membiarkannya sahaja. Tak kuasa nak layan!

Sebenarnya, Faiq ialah kawan baik Iskandar sewaktu dia mengambil Ijazah dan MBA di Universiti Cambridge di UK dulu. Malahan mereka tinggal serumah di rumah keluarga Datin Rose di sana. Mujur juga mummynya berasal dari sana sekurang-kurangnya dia sudah ada rumah yang selesa lengkap dengan pembantu rumah untuk didiami Iskandar. Rumah itu sebenarnya peninggalan mendiang datuknya Douglas Darwin.

Mendiang datuknya dahulu merupakan seorang orang yang terkenal di kawasan Cambridge itu kerana salasilah keluarganya yang terkenal. Keluarga mereka merupakan salah sebuah keluarga yang terkaya di Cambridge. Tapi itu semua dahulu.Datin Rose merupakan keturunan terakhir bagi empayar keluarga Darwin itu. Maka nama keturunan itu sudah tidak terkenal lagi kini. Malah setelah Puan Rose memeluk Islam dan berhijrah ke Malaysia semuanya tentang kegemilangan keluarga Darwin hilang begitu sahaja.

Masakan tidak, keluarga Darwin juga terkenal dengan kegemilangan penyebaran agama Kristian tetapi puteri terakhir empayarnya memeluk agama Islam dan meninggalkan empayar itu begitu sahaja. Pastinya nama keluarga itu dilupakan masyarakat. Hanya harta kekayaan keluarga Darwin sahaja yang diwarisi Datin Rose karana mereka tidak mempunyai pewaris yang lain lagi.

Setelah membawa pulang ijazah dengan keputusan yang sangat cemerlang di Cambridge Iskandar terus memohon untuk menjadi pensyarah. Bukannnya dia tidak mahu bekerja dengan di syarikat daddynya tetapi dia mahu menyebarkan ilmu dahulu. Bukankah menjadi guru satu kerjaya yang mulia. Dia dapat mencurahkan ilmu kepada anak muda di Malaysia. Walau apapun salasilah darahnya Malaysia tetap tanah airnya. Tanah tumpah darahnya. Wajib bagi dia memperjuangkan tanah airnya.

Walaupun Iskandar terus bekerja sebaik sahaja dia habis belajar tetapi  Faiq memilih untuk menganggur dahulu selama setahun sebelum bekerja. Nak rehat dahulu katanya. Dia ingin melancong ke seluruh Eropah selama setahun kemudian barulah dia ingin bekerja seperti Iskandar. Maklumlah. Anak orang kaya. Muehehe. Macamlah Iskandar anak orang kebiasaan pula. Bapanya sendiri mempunya empayar perniagaan yang besar. Bila-bila masa sahaja dari sekarang Datuk Adam akan mendapat gelaran Tan Sri.

“Err.. aku kena balik cepat mummy aku ada kat rumahlah.” Iskandar masih lagi tergesa-gesa mengemas kertas-kertas yang berselerakan di atas mejanya. Dia sudah berjanji dengan Natasha pukul lima tepat mereka akan pulang bersama. Sekarang sudah pukul empat setengah.

Kalau dia berlambat-lambat lagi nanti pasti dia akan dibebelkan Natasha macam minggu lepas hanya kerana dia terlewat lima minit sahaja. Natasha memang tidak akan bertolak ansur dengannya kalau dia yang lambat. Tapi kalau Natasha yang lambat, ada sahaja alasannya sehingga Iskandar terlupa untuk membebel. 

“Is. Apa masalah hang? Await selama ni mummy kau tak dak kat rumah ka? Dia pi mana? Dude, lately aku tengok hang  semacam tau. Are you hiding something from me?”

“Hiding mendanye? Tak ada apalah.”

“Tak ada apa hang  kata. Yang hang dengan budak Natasha selalu datang sama-sama balik sama-sama tu x ada apa-apa hang kata? Even orang lain tak nampak tapi aku nampak tau. Seriously dude I know you are hiding something from me.”

Iskandar terkejut mendengar kata-kata Faiq itu. Dia tahu? Mati aku. Dia ni kan dari dulu lagi pantang ada benda aku nak rahsia dari dia. Tahu je dia. Padahal aku dah cover baik punya. Dia nampak juga. Kalau kerja dengan FBI ni mesti ramai gila penjenayah dia dapat tangkap. Apa alasan aku nak bagi kat dia ni? Nanti dia kata aku bercinta dengan student pulak. Dia ni bukan boleh buat main-main. Karang macam-macam tekaan merepek dia bagi.

“Jangan cakap hang bercinta degan dia Is. Hang tau dak melanggaq etika tau kalau bercinta dengan student. Hang jangan buat hal Is. Aku tahulah Natasha tu punyalah cantik, gorgeous, comey lote, kecil molek, menarik perhatian sesiapa saja yang tengok dia dan jelita lagi pulak tu. Tapi hang janganlah sampai nak melanggaq etika Is.” Faiq meneka.

Amboi-amboi lebatnya memuji isteri aku. Apa tadi? Cantik, gorgeous, comey lote, kecil molek, menarik perhatian dan jelita. Banyaklah dia punya cantik, gorgeous, comey lote, kecil molek, menarik perhatian dan jelita. Faiq ni dah melampau tau. Sesedap bahasa je dia nak memuji isteri aku. Isteri aku tu tau! Eh. Entah-entah dia ada hati dekat Tasha? Entah-entah dia pun nak mengorat Tasha macam Haikal? Tak boleh jadi ni. Kena bagitahu dia hal sebenar ni.

“Iq. Manalah ada aku bercinta dengan budak ketot tu. Dia sebenarnya. Sebenarnya… sebenarnya… ermmm…” Iskandar menjadi tergagap pula tiba-tiba. Nak beritahu hal sebenar tapi entah kenapa lidahnya kaku.

“Sebenaqnya apa?” Soal Faiq sengaja menyergah.

“Sebenarnya dia isteri aku!”Iskandar menjawab laju bila disergah Faiq. Laa jawapan aku pun dah jadi macam novel Sebenarnya Saya Isteri Dia. Cuma terbalik je. Segaja tau Faiq ni!

“WHAT????!!!” Faiq terkejut besar. Mulutnya ternganga luas. Dia yang tadinya duduk bersenang lenang sambil menconteng-conteng kertas di atas meja Iskandar terus berdiri tegak. Habis bertabur semua kertas yang tersusun di meja Iskandar tadi. Kejutan luar biasa ni.

“Hang! Hang.. hang.. dengan Natasha? Natasha yang cantik, gorgeous, comey lote, kecil molek, menarik perhatian, tambah jelita tu? Tapi macam mana? Bila? Aku pi Europe setahun ja kot. Takkanlah dalam masa tu hang dah kahwin. Tak ajak aku pulak tu.” soalnya bertubi-tubi. Siap dengan pelbagai pujian yang memanaskan hati Iskandar lagi. Perlahan-lahan dia mengemas semula kertas-kertas yang bertaburan kerananya tadi.

“Amboi Bro. Puji lebih nampak. Kau pernah rasa makan selipar jepun tak? Iye. Dia tu lah yang kau kata  cantik, gorgeous, comey lote, kecil molek, menarik perhatian, tambah jelita tu. Parents kita orang yang jodohkan kita orang. Terpaksa bro.” Iskandar perjelaskan perkara sebenar yang terjadi. Kepalanya digaru kasar. Serabut betul rasanya.

“Terpaksa? Dengan budak macam tu hang kata terpaksa? Kalau aku parent aku cadangkan aje aku dah berlari ajak nikah terus. Sumpah cantik budak tu. Sopan santun pulak tu. Rekod bersih lagi. Mana pernah aku tengok dia berboyfriend kat campus ni. Asyik je dia dengan kawan dia si Ara tu. Itupun hang panggil terpaksa.Melepas aku. Ingatkan baru nak tunggu dia habis study sat lagi nak masuk meminang dia. Heh! Eleh… mengaku ajelah hang suka kan sebenarnya.” Usik Faiq. Muka Iskandar yang memerah itu dipandangnya dengan senyuman nakal. Kata tak suka. Tapi bila aku puji lebih-lebih naik angin. Nampak sangat cover linenya.

Berani dia ni! Melampau! Boleh dipujinya budak kecil tu depan aku? Apa? Nak masuk meminang Tasha? Langkah mayat aku dulu. Aku ni suami dia tau. Sesedap rasa dia je nak syok-syok kat isteri aku. Karang daripada aku bercadang nak bagi makan selipar jepun mahunya aku sumbat kasut boot askar kat dalam mulut dia.

Baru sahaja Iskandar ingin membuka mulut untu meluahkan rasa hatinya yang terbakar kerana Faiq ada hati dengan Isterinya malahan memuji-muji Natasha bagaikan dia bukanlah suami Natasha telefon bimbitnya berbunyi menandakan ada mesej masuk. Tangannya menyeluk poket untuk mengambil telefon bimbitnya. Skrin Samsung S3 itu ditilik. Mummy?

                -  I’ve kidnapped ur gorgeous lady. We’re going to be home late tonight. Dun wait for us. Tata.

Iskandar mengetap bibir. Menculik pun bagi tahu ke? Hehehe… Jarinya menaip laju balasan.
-          

               -Where are u going?


         - I’ve kidnaped her. Think I shouldn’t tell u where r we going.


              - Leeerr... ok mum. See u later.


              - Good boy. Mlm ni cari mkn sendiri tau. Mummy x masak. Bye.


              -Got it mum. Send my regard and kiss to my beautiful gorgeous.

He he he.. berlakon kena baik. Mantap! Meletup! Berkesan kepada penonton yang menonton.

             -Dun wanna send ur regards to me to?

Amboi pandainya berlakon. Ingat mummy tak tahu ke apa yang terjadi antara kamu berdua? Tak apa. Nanti Is mesti terkejut tengok apa yang mummy akan buat pada isteri Is ni.

            - U are texting me now mum. What else do u expect? :P

             - Well.. thought my son would miss me at least.

Tersenyum Datin Rose. Walaupun anaknya itu sudah besar panjang, namun ibu mana yang tidak mahu selalu disayangi anaknya. Natasha yang sedang memandangnya di tempat duduk sebelah dipandang dengan senyuman.

            - Hahaha.. miss u always mum. Love u.


            - Love u too. Bye.

“Await?” soal Faiq yang sedang memandang Iskandar. Nampak dahi Iskandar berkerut. Iskandar merenungnya lama.

“Malam ni makan dengan aku. Lepas tu kita main squash nak? Lama dah tak main .” Iskandar duduk dengan bersenang lenang di kerusinya. Barang-barang yang tadinya sibuk dikemas dibiarkan sahaja.

“Wei! Soalan aku hang tak jawab lagi pun. Awaitnya? Hang dah tak kalut ni. Tadi nak cepat sangat balik.”

“Mummy aku dah culik dia. So malam ni our night lah.”

“Laa... gitu ka? Ok. Set.”




*****
Iskandar membuka pintu rumah perlahan-lahan. Lampu di tingkat bawah sudah gelap kecuali lampu dapur sahaja yang masih menyala. Memang selalunya pada waktu malam lampu dapur dinyalakan kerana mudah bagi mereka untuk pergi ke dapur ketika tengah malam. Kasutnya Nike dikakinya dibuka dan diletakkan di dalam almari kasut di sebelah pintu. Penat sungguh malam ni. Namun hasilnya ketiga-tiga permainan dimenanginya. Wa ha ha. Tak sia-sia dia pulang lewat sehingga pukul satu pagi

Pintu bilik dikuak perlahan pintu itu dibiarkan terbuka. Lampu masih menyala terang. Nampaknya Natasha masih belum tidur lagi. Ketika Iskandar ingin melangkah ke bilik air kedengaran bunyi dalam bilik air. Dalam bilik air lah dia tu. Susah betullah berkongsi bilik macam ni. Nak masuk bilik air pun kena gilir-gilir. Mummy ni sengaja tau. Eish! Is. Tak baik cakap mummy sendiri macam tu. Iskandar  menepuk perlahan mulutnya.

Pintu bilik air terbuka luas. Iskandar mengangkat kepalanya memandang ke depan. Subahanallah! Iskandar tertelan air liur memandang Natasha yang sedang memakai baju tidur yang sangat seksi berwarna merah. Sangat kontras betul dengan kulit Natasha yang putih gebu itu. Seksinya Masya Allah! Tuhan saja yang tahu, sudahlah singkat paras paha, bertali halus saja di bahu, jarang pula tu. Jantungnya berdegup kuat. Is istighfar Is. Istighfar.

“Mummy, baju ni seksi sangatlah. Tasha tak…” Natasha terhenti bersuara apabila terlihat Iskandar yang berdiri dihadapannya bukannya Datin Rose. Matanya terbeliak besar.

“Arggghhh!!!” Natasha menjerit terkejut. Tetapi  sebelah tangan Iskandar cepat-cepat menekup mulut Natasha. Sebelah lagi tangannya memeluk Natasha untuk menampung badan Natasha daripada terjatuh ke belakang kerana tindakannya yang pantas tadi.

“Shhh… nanti mummy dengarlah!” Iskandar bersuara perlahan tapi keras. Mata Natasha memandang mata Iskandar yang sedang memeluknya itu. Kepalanya diangguk-angguk sedikit tanda dia sudah tenang tangan Iskandar sudah boleh dilepaskan.

Iskandar melepaskan perlahan-lahan tangannya dari mulut Natasha. Matanya masih lagi bersabung dengan mata Natasha. Masing-masing bagaikan terpukau dengan keindahan mata lawannya. Wajah Natasha yang bersih tanpa sebarang cela dipandang Iskandar setiap sudut. Indah. Terlalu indah untuk dijelajahi setiap sudut. Alis mata yang cantik terbentuk. Anak mata yang bewarna coklat pekat sangat memukau membuatkan Iskandar kelihatan sangat kacak di dalamnya. Mulut yang kecil tetapi cantik terukir.  Bibir yang merah semula jadi membuatkan Iskandar menelan air liur untuk kesekian kalinya . Perlahan-lahan Iskandar mengangkat ibu jarinya mengusap bibir lembut Natasha. Mata mereka masih lagi saling memandang bagaikan tidak mahu terlepas pandang walaupun sesaat. Kemudian perlahan-lahan dia menunduk dan mengucup lembut bibir itu.

Natasha memejamkan matanya. Tangannya diangkat melingkari leher Iskandar. Sentuhan lembut dari Iskandar itu benar-benar membuatkan dia seperti di awangan. Di dalam perutnya terasa ada sejuta rama-rama yang sedang mengepak riang. Desahan nafas hangat dari hidung Iskandar yang mengenai hidungnya terasa begitu menyenangkan. Dengan perlahan Natasha membalas perbuatan yang sama. Lama mereka berkeadaan begitu. Masing-masing sedang menyelami alam yang sangat indah. Alam yang dipenuhi dengan rama-rama pelbagai warna pelbagai bentuk  berterbangan disinari oleh cahaya matahari yang cerah dan indah.

Iskandar melepaskan perlahan-lahan wajah Natasha. Mata Natasha dipandangnya lagi. Jantungnya berdegup kencang. Natasha yang juga membalas renungan Iskandar itu juga turut merasai degupan yang sama. Satu perasaan yang luar biasa mula menjalar di dalam hati mereka.

Bunyi pintu bilik tetamu yang dihuni oleh Datin Rose mengejutkan mereka yang sedang mengembara berdua ke alam lain. Natasha segera melepaskan lingaran tangannya di leher Iskandar. Iskandar juga melepaskan pelukannya. Masing-masing menjadi kalut. Iskandar segera masuk ke dalam bilik air manakala Natasha segera menuju ke almari untuk menukar baju. Apabila masing-masing sudah hilang pandangan mereka berdua memegang bibir mereka dengan sebuah senyuman kecil.

“Darling! Our mission accomplished. They are going a step ahead hooney. Ya Allah. Sukanya Rose abang!” Datin Rose segera menelefon suaminya sebaik sahaja dia masuk ke dalam bilik.

Sebenarnya memang rancangannya supaya Iskandar melihat Natasha berpakaian begitu. Dia telah menghantar SMS kepada Iskandar sebelum itu bertanyakan dimanakah Iskandar. apabila Iskandar menjawab bahawa dia sudah tiba di depan pagar sengaja dia memaksa Natasha memakai baju tidur itu ketika mereka sedang rancak berbual di dalam bilik Natasha. Apabila mendengar bunyi pintu rumah dibuka kemudian apabila Natasha memasuki bilik air dia segera berlari ke biliknya. Tujuannya supaya bila Natasha keluar dari bilik air Iskandar akan nampak isterinya itu. Rancangannya berjaya. Dia sudah melihat segala-galanya. Semuanya yang dia rancang berjaya.

“Ha ha ha ha ha ha bagus sayang. Tak sia-sia abang kena berpisah dengan Rose sepanjang minggu ni.” Datuk Adam ketawa besar mendengar kata-kata isterinya itu. Tak sia-sia mereka merancang selama beberapa bulan ini.


20 comments:

  1. x sabar nak tunggu next chapter..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...sabar darling.. saya pun baru jak nak menulis ni..

      Delete
  2. waaa saspen gitu..hehehe x sbr untuk next chapter......

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe... sabar yg.. baru chap 16 ni.. long more to go..

      Delete
  3. Speechless, mhayati rama2 berterbangan. Terbaik la mummy, bg pengajaran skit kat anak menantu yg ambik mudah je bab2 kahwin ni.hai is, tanya sama hati, apa rasa kini, nnt jwb hati, hati dah syg....dr mata turun ke hati... menikam di jiwa mbuatkan perasaan bergelora..... tahniah cik writer, good job.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. hayati je rama2 tu.. mesti rasa gembira.. hehehe.. dia dah lama dah syok tu.. tapi nak cover baik punya kenalah kan buat macam tu

      Delete
  4. huwaaa.....noty mummy...hadoi x sabar nk tggu bab seterusnya.....blushing dh pipiku....

    ReplyDelete
  5. thanks to writer sebab sambung novel ni, thanks to mummy sebab rancang semua ni and thanks to mummy sebab potong line time depa tengah kepak di awan... hahaXD

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 syg.. hehe.. itulah mummy ni kacau daun betul.. tutup pintu bukan nk slow2

      Delete
  6. such a lovely story..love it.....^^ xsbr nk tunggu next chapter..wishing 4 more romantic..good job dear :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. insha allah.. tengah berusaha menulis ni.. baru 4pg ni... hehehe.. nanti sebelum bersahur saya update ye.. tggu tau

      Delete
  7. Hihihi..so romantic best mk my day colorful with is n natasha...nx entry plss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe... terima kasih.. akan saya usahakan sedaya upaya..

      Delete
  8. i like....cayookk...teruskan usahamu natasha zulkifli...fighting!

    ReplyDelete
  9. Cik Natasha...Terbaik...would like to see tis karya dibukukan...love every moment tat is happening in ur story...thumbs up my lady..

    ReplyDelete
  10. hai, kak.. assalam.. hehe.. best novel akak bru je start bca.. niway, i'm an utara-rian.. u made me laugh with ur 'await'.. haha.. it's supposed to be just 'awat'.. keep it up~ ^^D



    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummusalam.. huhu.. yeke? haha kan.. org KL semangat nak ckp utara mcm ni lah jadinya..

      Delete
  11. bab 15 dan 16 jalan cerita pernah baca dalam novel lain.

    ReplyDelete